.

Jak co roku, wraz z nastaniem czerwca udajemy się na przerwę wakacyjną. Kolejny nowy post na naszym blogu pojawi się w niedzielę, 3 września. Jednocześnie cały czas zapraszamy na naszą stronę na Facebooku, gdzie przez cały letni okres niezmiennie będziemy prezentować ciekawostki historyczne związane z regionem, jak zdjęcia, ogłoszenia prasowe, itp.

Śledź nowe posty

niedziela, 13 sierpnia 2017

Kromer Biecz Festival 2017 - Biecz, 12 sierpnia 2017 r.


Fotorelacja dzięki uprzejmości Pana Pawła Jamro, dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bieczu oraz Urzędowi Miasta Biecz.




Barokowa wirtuozeria dźwięków oraz średniowieczna muzyka klasztorna – 3 dzień Kromer Biecz Festival



Wrażenia po czwartkowych i piątkowych  muzycznych odsłonach festiwalu były tylko preludium do przedostatniego dnia muzycznego wydarzenia w Bieczu. Sobotni program festiwalowy wypełniły bowiem aż trzy koncerty.   
Rozpoczęcie sobotniego cyklu koncertów nastąpiło o godzinie 14.30 w Klasztorze Ojców Franciszkanów Sonatami Misteryjnymi Heinricha Ignaza Franza von Bibera, wybitnego austriackiego kompozytora i skrzypka doby baroku. Sonaty artysty zostały wykonane przez kwartet w osobach Roberta Bachary (skrzypce barokowe), Aliny Ratkowskiej (klawesyn, pozytyw), Teresy Kamińskiej (wiolonczela barokowa ) oraz znanego z piątkowego koncertu, czeskiego lutnisty i teorbisty Jana Čižmářa. Twórczość sakralna Bibera stanowi syntezę najbardziej nowoczesnych tendencji w muzyce sakralnej, jakie były w niej obecne od czasów szkoły weneckiej aż po czasy Biberowi współczesne. W siedemnastowiecznym klasztorze rozbrzmiały trzy części Sonat różańcowych – radosna, bolesna i chwalebna, skonstruowane zgodnie z budową modlitwy różańcowej. Niesłychany jest talent Roberta Bachary, ponieważ artysta podczas całego trzygodzinnego koncertu nie posługiwał się partyturą.   
 Z kolei w Kolegiacie Bożego Ciała o godz. 19.30 wystąpił żeński zespół wokalny Flores Rosarum. Koncert swą formą stanowił swoisty przerywnik w repertuarze barokowym zaplanowanym w trzecim dniu festiwalu. Program koncertu stanowił swoisty przekrój poprzez muzykę sakralną średniowiecza i renesansu. Profesjonalne aranżacje dźwięków, wykonywanych w zgodzie z najstarszymi praktykami idealnie komponowały się z zabytkowymi wnętrzami bieckiej kolegiaty.
Zwieńczenie trzeciego dnia Kromer Biecz Festivalu nastąpiło w trakcie koncertu o 22.30 również w gotyckiej świątyni. Melomani mogli znów przenieść się w czasy baroku i posłuchać jednego z największych muzycznych dokonań Jan Sebastiana Bacha – „Wariacji Goldbrgowskich”. Ten wyjątkowy w dorobku Bacha utwór zaprezentował zdolny włoskiego klawesynista Andrea Buccarella. Warto dodać, że „Wariacje Goldbergowskie” zostały zaprezentowane w Bieczu po raz drugi.
Wszyscy artyści goszczący w Bieczu w trakcie festiwalu muzyki dawnej posiadają ugruntowaną artystyczną renomę, dlatego jesteśmy zaszczyceni, iż Biecz może gościć muzyków tej klasy.
Kromer Biecz Festival został  zrealizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego oraz PGE Polska Grupa Energetyczna. 












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz