.

Jak co roku, wraz z nastaniem czerwca udajemy się na przerwę wakacyjną. Kolejny nowy post na naszym blogu pojawi się w niedzielę, 3 września. Jednocześnie cały czas zapraszamy na naszą stronę na Facebooku, gdzie przez cały letni okres niezmiennie będziemy prezentować ciekawostki historyczne związane z regionem, jak zdjęcia, ogłoszenia prasowe, itp.

Śledź nowe posty

sobota, 12 sierpnia 2017

Kromer Biecz Festival 2017 - Biecz, 11 sierpnia 2017 r.


Fotorelacja dzięki uprzejmości Pana Pawła Jamro, dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bieczu oraz Urzędowi Miasta Biecz.



„Pobożne namiętności” i lamenty – drugi dzień bieckiej uczty dla melomanów

Drugi dzień wysmakowanej muzycznej uczty, podczas tegorocznej edycji Kromer Biecz Festival, również zachwycił melomanów zgromadzonych na znakomitych koncertach. Program, tym razemdwóch występów, wypełniły dźwięki średniowiecznej i renesansowej muzyki sakralnej oraz melancholijnych tombeaux. Obydwa  wpisywały się w przestrzeń muzyki odnoszącej się do tej sfery. Trudno jednak o porównanie, ponieważ ich bogaty repertuar pochodził z dość odległych od siebie epok i swą formą odmiennie akcentował odniesienia do niej.
W piątek, miłośnicy muzyki granej na instrumentach historycznych w pierwszej kolejności mogli usłyszeć włoski kwintet Ensemble Micrologus. Zespół nie jest obcy odbiorcom muzyki klasycznej, gdyż zaprezentował się już bieckiej publice dzień wcześniej, podczas koncertu inauguracyjnego. Ich drugi występ, również w Kolegiacie Bożego Ciała o godz. 19.30 tym razem przywoływał atmosferę przeżyć religijnych zmierzchu średniowiecza.Repertuar nabożnego śpiewu,wywiedziony z tamtego okresu,charakterystyczny dlaL’Aquilli, stolicy górskiej prowincji Abruzzo, leżącej w centralnych Włoszech, został barwnie zinterpretowany przez Ensemble Micrologus. Autentyczność wykonania wynikała zarówno z doświadczenia artystów, twórczej żywiołowości muzyków,jak również ich drobiazgowych badań nad oryginalnymi sposobami muzycznej ekspresji.
Drugi wieczorny koncert należał z kolei do Jana Čižmářa, czeskiego lutnisty i teorbisty. W bieckim Domu z basztą o godz. 22.30 muzyk zmierzył się z siedemnastowiecznym i osiemnastowiecznym repertuarem tombeaux.Nastrojowy program tych utworów żałobnych jest wyrazem hołdu i czci dla zmarłych, a sama nazwa tombeau oznaczy nagrobek. Utwory tego rodzaju najintensywniej rozkwitały w okresie baroku, a ich brawurowa adaptacja na lutnię w wykonaniu czeskiego artysty wzbudziła podziw wśród melomanów. 
Zapraszamy do udziału w kolejnych koncertach oraz do przeżywania dźwięków wypływających z minionych epok.  














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz